GetAVGReady®

waar moeten we beginnen en hoe kunnen wij voldoen aan de nieuwe Privacywetgeving?

 

Veel organisaties worstelen met de vraag: “waar moeten we beginnen en hoe kunnen wij voldoen aan de nieuwe Privacywetgeving?

Speciaal voor onderwijsinstellingen hebben wij een 5-stappen plan ontwikkeld: GetAVGReady®.

  1. Selecteer een team
  2. Uitvoeren van een Privacy Risico Scan®
  3. Rapportage / Plan van Aanpak
  4. Uitvoeren van verbeteringen
  5. Voortgang meten

Het gehele proces wordt begeleid door één van onze coaches, die optreedt als uw vraagbaak voor de uitvoering van het proces.

Onze opzet is gebaseerd op principes die hun oorspong hebben in de kwaliteitsmanagement. Ons doel is u te ontzorgen door de procesbegeleiding over te nemen en de zelfredzaamheid bij implementatie te vergroten.

Stap 1: Selecteer een team
Het traject begint met het selecteren van een team dat met elkaar de Privacy Risico Scan® gaat doorlopen. Een team bestaat bij voorkeur uit de hoogste directieleden, verantwoordelijken voor processen van gegevensverwerking, HR medewerkers en technische mensen (IT) en informatiebeveiligingsdeskundigen indien in uw organisatie aanwezig.

Stap 2: Uitvoeren van de Scan
Tijdens de scan-sessie zal het geselecteerde team met elkaar de vragen, zichtbaar op een groot scherm, bespreken om tot een antwoord te komen. Alle vragen zijn in multiple choice.

De Privacy Risico Scan® is een adaptieve online vragenlijst die bestaat uit circa 1.600 meetpunten. Afhankelijk van het antwoord dat u geeft, komt een volgende passende vraag in beeld. Uw coach zal u gedurende de hele sessie uitleg geven en het proces toelichten.

Na afloop van de circa 4 uren durende sessie, zal iedereen zich bewust zijn van de impact die Privacy met zich mee brengt.

Stap 3: Rapportage / Plan van Aanpak
Binnen een week na de scan ontvangt u een zeer gedetailleerd rapport dat exact aangeeft waar de organisatie nu staat en welke verbeteringen er per onderdeel mogelijk zijn. Uw coach zal een voorstel door voor een Plan van Aanpak.

Stap 4: Uitvoeren van verbeteringen
In overleg met u worden de maatregelen uit de rapportage geprioriteerd. De taken worden onder uw medewerkers en deskundigen verdeeld en in een tijdlijn geplaatst. Daarmee kan uw onderwijsinstelling projectmatig verder gaan met verbeteren en dit blijven bewaken.

Stap 5: Voortgang meten
Zodra de stappen naar verbetering zijn gezet zal iedereen benieuwd zijn wat alle inzet heeft opgeleverd. Een nieuwe scan in het tweede jaar van de samenwerking zal deze resultaten bevestigen. Ook deze scan levert weer concrete maatregelen ter verbetering op.

Het resultaat
Samen met u begeleiden wij u graag naar een situatie waarin u controle heeft over alle persoonlijke data en daar verantwoordelijkheid voor kunt nemen. Daarmee voldoet u aan de doelstellingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. U zult merken dat na verloop van tijd bescherming van persoonlijke data geen bedreiging meer vormt maar een vanzelfsprekendheid.

Meer informatie?

Voor meer informatie, download onze folder betreffende het product GetAVGready®.

Indien u specifieke vragen heeft, dan kunt u ons bereiken via email: info@privacyinonderwijs.nl of via 06-54362268.

(c) 2016-2018 PrivacyInOnderwijs.nl | PrivacyInOnderwijs.nl is een onderdeel van myPrivacySolutions BV